Bahagian Pengurusan Sumber Manusia

  • Menyediakan, mengurus dan membangunkan hal ehwal berkaitan perkhidmatan, pembangunan modal insan, pembangunan organisasi dan pengurusan psikologi penjawat awam ke arah mewujudkan perkhidmatan awam yang cemerlang dan berkualiti.

Kembali ke Sektor Pengurusan
  • kakitangan PSUK Perlis.
  • Bertanggungjawab sebagai urusetia mesyuarat: Lembaga Kenaikan Pangkat (LKP), Panel Pembangunan Sumber Manusia (PPSM), Majlis Bersama Jabatan (MBJ), Mesyuarat AMMK Sumber Manusia.
  • Menyelaras dan melaksanakan program semakan Buku Rekod Perkhidmatan dan HRMIS.
  • Menyelaras memantau dan melaksanakan majlis di bawah BPSM ; Majlis Jasamu Dikenang, Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang.
  • Menyelaras dan menyediakan program, kursus, ceramah, bengkel, team building serta program transformasi minda kepada kakitangan PSUK Perlis.
  • Menyelaras dan memproses urusan permohonan dan penyambungan peminjaman, pertukaran sementara dan pertukaran tetap, Pertukaran Perkhidmatan kakitangan di PSUK Perlis.
  • Mengkaji, menyelaras dan memproses cadangan perlantikan kakitangan secara kontrak di bawah PSUK Perlis.
  • Menyelaras urusan pelantikan, penempatan dan permohonan pertukaran pegawai di PSUK Perlis.
  • Memproses semua jenis permohonan cuti, kebenaran keluar negara atas urusan rasmi dan persendirian, elaun dan kewangan 8 kakitangan PSUK Perlis.
  • Memproses permohonan semua jenis persaraan : wajib / pilihan / terbitan / akibat kesihatan kakitangan PSUK Perlis.
  • Mengeluarkan surat perlantikan bukan pegawai awam ( pegawai upk / ketua dan penolong ketua nazir) berdasar arahan Pejabat YAB MB dan keputusan MMKN.
  • Memproses tuntutan perubatan daripada pesara dan pegawai lantikan negeri.
  • Menguruskan pelbagai permohonan melalui sistem:
  • e-hadir
    e-stk
    iii.e-vetting
  1. e-Pengisian
  • Merancang memproses dan menguruskan permohonan latihan industri oleh pelajar IPTA, ILKA, IPTS, ILKS di PSUK Perlis.
  • Memberi khidmat nasihat Help Desk HRMIS.
  • Menguruskan penetapan aliran kerja HRMIS.
  • Menguruskan pengemaskinian dan pengesahan data HRMIS.
  • Menguruskan dan menetapkan sandangan pegawai.
  • Menjadi urus setia bagi pelaksanaan 5S/EKSA.
  • Mengurus, membangun, mentadbir, dan menyediakan laporan Ujian psikologi.
  • Membantu menguruskan Kajian Kepuasan kakitangan (SSS).
  • Urusan khidmat kaunseling secara Individu dan Kelompok, Kaunseling Keluarga, Kaunseling Perkahwinan, Tele-Kaunseling, Khidmat Rundingan dan Intervensi Krisis.
  • Urusan menyelenggara, menyimpan alat-alat ujian dan Inventori.
  • Menguruskan Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam Negeri Perlis (AKRAB) dan Program Pementoran.

splwpk-procurement splwpk-online-e-participation Dasar Privasi

Dasar Privasi

Dasar Privasi

Penafian

MYHRMIS MOBILE

PAUTAN LUAR